2018

tretja edicija scenaristične delavnice Kratka scena je potekala od petka, 17. avgusta do ponedeljka, 20. avgusta 2018, v prostorih MSUM Muzeja sodobne umetnosti Metelkova, ki je Kratko sceno gostil že prvo in drugo leto.

Mentor Kratke scene 2018 je bil Wim Vanacker, belgijski režiser, scenarist in producent, ki je študij zaključil na EICAR, Mednarodni filmski šoli v Parizu, kjer je ustvaril dva kratka filma. Endgame je bil sprejet na 25 festivalov in je osvojil 5 nagrad, The Naked leading the Blind pa se lahko pohvali s 45 festivali in 15 nagradami. Je ustanovitelj Sireal Films, dolgoletni sodelavec in vodja scenarističnega oddelka pri NISI MASA (European Network of Young Cinema) in projektni vodja European Short Pitch-a, platforme, ki je podprta s strani MEDIE. Je svetovalec za scenarij, mentor in gostujoči govorec na različnih delavnicah in platformah za razvoj scenarija kratkega filma (Go Short, Euro Connection, Interfilm…) in z letom 2018 član komisije za tekmovalni program filmskega festivala v Cannesu. Na Kratki sceni je vodil 6 udeležencev, ki so imeli priložnost svoje scenarije za kratke filme razvijati tako preko skupinskega kot tudi individualnega dela. Izbrani scenaristi so bili Sabina Đogić, Juš Premrov, Gašper Antauer, Lina Eržen, Neža Pavlovčič in Irena Žugič.

 

Med delavnico so se imeli udeleženci možnost sestati z Izo Strehar, scenaristko mlajše generacije, ki je za svoje scenarije za kratke igrane filme prejela štiri Grossmannove nagrade, njeno dramsko besedilo Vsak glas šteje pa je bilo na Dnevih komedije 2018 nagrajeno z Žlahtnim komedijskim peresom). Udeležencem je predstavila možnosti, ki jih ponuja scenaristika v Sloveniji, zagate, s katerimi se srečujejo scenaristi in odgovorila na ostala vprašanja, ki so jih imeli udeleženci.

 

18. avgusta se je odvil filmski večer (odprt za javnost) v sodelovanju s Slovensko Kinoteko in Muzejem slovenskih filmskih igralcev v Divači, kjer sta se predvajala dva sklopa kratkih filmov; prvega je pripravil mentor Wim Vanacker in je vključeval 4 filme, ki so se v preteklosti udeležili ESP delavnice in so služili kot primer »dobre prakse« tovrstnih delavnic in platform za razvoj kratkega filma. Drug sklop so pripravili pri FEKK festivalu in je vključeval nabor uspešnih filmov iz regije, ki so bili prikazani v preteklih festivalskih edicijah.

 

Prvi modul delavnice se je zaključil s tako imenovanim »poskusnim pitchem«, na katerega je udeležence pripravljal letošnji mentor. Predstavitve projektov, ki je potekala v MSUM, so se udeležili povabljeni producenti.

Mentor in udeleženci so se ponovno srečali novembra, ko so se zvrstila one-on-one srečanja z mentorjem. V sodelovanju z LIFFe festivalom je Kratka scena organizirala predavanje, odprto za javnost, ki je potekalo 16.11., in ga je vodila hrvaška strokovnjakinja, svetovalka za scenarije na HAVCu in scenaristka Jelena Paljan. Jelena Paljan je ko-scenaristka kratkih, celovečernih in igranih filmov. Med drugim je napisala scenarij za večkrat nagrajeni kratki igrani film Češnje režiserke Dubravke Turić, ki je bila prikazan na festivalu v Cannesu (Director's Fortnight). Delovala je kot svetovalka za kratke in celovečerne filme na HAVC-u (Hrvaški avdiovizualni center). Številni kratki filmi, ki jih je podprla so dosegli velik uspeh, npr. Belladona (Dubravka Turić) - International Film Festival in Venice 2015/Horizons – Best Short Film; "The Beast" (dir. Miroslav Sikavica ) - Cannes 2016/ Quinzaine des réalisateurs 2016 – Special Mention;  “The Beast" (dir. Daina Oniunas  Pusić ) - LA Film Festival 2016 – Award for Short Fiction. Jelena je na dvournem predavanju govorila o vlogi kratkih filmov; o tem ali je kratki film le priprava na celovečerni film, ali pa se tudi v kratkometražni obliki lahko ustvari resno, ambiciozno in celostno filmsko delo. Kaj je skupno kratkometražnim filmom, ki so doživeli velik uspeh na festivalih, ali obstaja razlog, zakaj nekateri odlični kratki filmi ostanejo neopaženi? Je za kratki film bolj primerna klasična dramaturgija z zapletom, vrhom in razpletom ter enotnostjo kraja časa in dogajanja, ali nelinearna dramaturgija s prostorno in časovno razvejano zgodbo in še marsičem drugem, prikazali pa smo tudi dva kratka filma, zgoraj omenjene Češnje (»Trešnje«, r. Dubravka Turić) in Zver (»Zvir«, r. Miroslav Sikavica).

 

 

 

"Ena najboljših scenarističnih delavnic, ki sem se je kdajkoli udeležila, zagotovo pa najbolj učinkovita filmska delavnica pri nas. Z izjemno ekipo v organizaciji, (lanskoletnim) mentorjem, vzdušjem in programom. V prijetnem obrobno-poletnem terminu, navdihujočem in vzpodbudnem delovnem okolju (Muzeju za sodobno umetnost), je metoda "manj je več", ustvarila premik pri nujnosti te-vrste delavnic za slovenski film in zame. Same pohvale gredo idejni zasnovi in izvedbi Kratke scene."

– Sabina Đogić, udeleženka Kratke scena 2018

 

"S pomočjo objektivnih in neizprosnih mnenj, vprašanj, pogledov in ocen mentorja in ostalih udeležencev sem uspela precej izboljšati scenarij, in sicer do te mere, da sem celo popolnoma spremenila koncept zgodbe in na novo napisala scenarij - ne le, da je postal samo vsebinsko poglobljen, ampak tudi produkcijsko bolj zahteven in ambiciozen."

– Irena Žugič, udeleženka Kratke scene 2018

 

"Potem ko si nekaj časa bolj ali manj sam s svojim scenarijem, res pomaga, da lahko nanj pogledaš še skozi oči drugih, predvsem tistih, ki se ravno tako ukvarjajo s pisanjem in ustvarjanjem filmov. Velika prednost je, da v majhni skupini intenzivno delaš več dni. Wim je bil odličen mentor. Takoj sem videla, da se je poglobil v moj scenarij. S pravimi vprašanji mi je dal spodbudo, da sem razmišljala naprej in našla nove načine, kako ga izboljšati."

– Lina Eržen, udeleženka Kratke scene 2018

Kratka scena 2018 se je odvila v partnerstvu z Društvom slovenskih režiserjev (DSR), Zvezo društev slovenskih filmskih ustvarjalcev (Zveza DSFU), Festivalom kratkega filma (FeKK), Slovensko Kinoteko in Muzejem slovenskih filmskih igralcev v Divači ter v sodelovanju z LIFFe.

Omogočena je bila s podporo Mestne Občine Ljubljana in Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti ter Muzeja sodobne umetnosti Metelkova – MG+MSUM.

kratka scena © 2022

oblikovanje: mashoni

organizatorji:

EnaBanda Produkcija

Društvo Kraken

 

S podporo:

javnega sklada RS za kulturne dejavnosti

 

partnerji pri projektu:

Festival kratkega filma FEKK

Kino Otok

Festival slovenskega filma